Translate

20 Haziran 2012 Çarşamba

GÜNEŞİ BİLE SÖMÜRECEKLER...


DESERTEC- GÜNEŞ ENERJİSİ


‎"GELİŞMİŞ" ÜLKELERİN DOĞAL ZENGİNLİK PAYLAŞIMI,
"GELİŞMEMİŞ" ÜLKELERİN SORUNU OLDU


Kendilerini "Gelişmiş Ülke" olarak tanımlayan emperyalist fikirli ülkeler , ihtiyaçlarını karşılamak ve vatandaşlarının refahı için hep "Gelişmemiş ya da Gelişmekte olan Ülkeler" den temin etme zorundalığında hisseder. 

Doğrudur, onların tüketim oranı diğerlerinin tüketim oranına göre daha çoktur. Ve bu nedenle kendi kaynaklarını tükettikleri için ,diğerlerinin kaynaklarına göz koyarlar. Diğerlerinin sahip olduğu kaynaklar , henüz çıkartılmadığı için tüketilmemiştir, bu da ,ağızlarının suyu akacak şekilde iştahlarını kabartır.

Ama bunu SAVAŞ ve KANLI GÖZYAŞLARI ile yaparlar, çünkü
" SENİN OLAN BENİMDİR, BENİM OLAN İSE ZATEN BENİM" mantığı ile hareket ederler.

Ne yazık ki, bölgelerde güç ve para arzusu ile yanıp tutuşan birtakım hainlerin yüzünden ,yüzyıllardır süre gelen iç çatışmalarda ;ki gelişmemeleri için çomağı emperyaller sokar; insanlar ile ülkeler ne bilim de gelişebiliyor, ne de hak hukuk ve eğitimde ,çünkü buna ayıracak vakitleri yoktur ve sürekli savaş halinde oldukları için günlük yaşarlar.
Ee, böyle olunca da emperyal ülkeler fırsatları değerlendirir.!

Almanya en geç 2022'de nükleer enerjiden vazgeçeceğini ve tüm nükleer santrallerini kapatacağını açıkladı. Ertesi gün de NATO, Libya operasyonunu 90 gün uzatmaya karar verdi. 

"Desertec"

Bir projenin adı bu. Kuzey Afrika'nın ve Ortadoğu'nun çöllerine kurulacak santrallerle güneş enerjisini elektriğe dönüştürmeyi ve o elektriği Avrupa'ya taşımayı amaçlıyor. En az 400 milyar euro'luk bir proje. 

Afrika ve Ortadoğu'ya kurulması öngörülen toplam 21 güneş enerjisi sitesinden 12'si Libya topraklarında yer alıyor. 
Libya lideri Kaddafi, "Emperyalistlerin yeni sömürü planı" diyerek "Desertec" projesine karşı çıkıyordu.

Oysa , "Deutsche Welle", Sahra çölüne kurulacak güneş enerjisi santrallerinin başta Almanya, İtalya ve Fransa olmak üzere Avrupa'nın enerji oburlarının ihtiyacının yarısını karşılayabileceğini duyuran bir haber yayınlanmıştı.

Enerji paylaşımını şöyle yaptılar: 



ABD :PETROL diğer MADENLER

AB   :GÜNEŞ ,GAZ ve MADENLER

Zaten hep zenginlikler adına değil midir sömürü? 
Başkasının mutluluğu, diğerinin mutsuzluğudur...



NOT: 
Temiz enerjiye karşı değilim, hatta % 100 destekliyorum, Lakin tüm bunlar SAVAŞMADAN DA yapılabilir. Ama amaç sadece ticaret yapmak değil ki bedavaya sahip olmak.!

Ben Güneş satarım ,sen ise İlaç
Ben Bor satarım, sen ise Uydu,
Ben Nar satarım, sen ise Peynir
HERKES KAZANSIN


                     
BU DÜNYA BİZE ATALARIMIZDAN MİRAS KALMADI, 
                                  
BİZ ONU TORUNLARIMIZDAN ÖDÜNÇ ALDIK
                                                                                                        Kızıldereli Atasözü...


***




Solarenergie in Deutschland (tıklayın)


Solarenergie ist in Deutschland eine beliebte Energiequelle (tıklayın)


***


Şaban Aktaş'tan..

KIYIMDA BİR AKKUYU



Mersin bir sevgili

Toroslarda bir gelin 
Gözleri mavi, mini mini
Çiğdemleri nergisleri
Beyaz çiçekleriyle mersin
Ah, dağlar beni delirtmesin !



Kaç yıl oldu

Gölgesinde bir mimozanın
Uyudum uzanıp, bir İlkyaz günü
Kır çiçekleri sevgi dolu
Ve masmaviydi gökyüzü 
Belki buydu biricik yolu
Tutamadan ellerini
Sana hasret gidermenin...



Biliyorum kızacaksın ; kız

Deli diyeceksin ; de
Gelmiyeceksin ; gel be
Deli etme beni 
Yarpuz kokan derelerini
Menekşe bakan gözlerini
Seni nasıl terk ederim
Her şeyi yakıp yıkan
Yok eden ellerine nükleerin ?!



Sen olmasan da severim

Çiğdemleri nergisleri;
Bu koku mis gibi
Kızkalesi dizginlenir
Gem almaz hislerim
Yelken açar, martı olur uçarım
Anamur`um; rüzgârlı burnum
Haydi gel ,
Asma asma dallarına beni
Kıyarım da canıma 
Kıyamam asmalarına !



Hıçkırıklarla üzüm üzüm

Salkım tutar gözlerim
Ellerini uzatır bağında muzum
Akçam, karaçam, kızılçam
Defne dalım ,keçiboynuzum
Uzadıkça uzar yollar
Demirkazık Tepesi ,Adana Bolkar
Yaylalarında kınalı kuzum ...



Bir gece vakti kıyıda Mersin

Sularda bir gümüş tepsi
Yakamozlanır
Ay ışığında Kızkalesi
Dansederken aşka düşen balıklar
Ben sevdamın zirvesindeyim ...



Ne Cennet`e benzer ne Cehennem`e

Ölüm çukuru gözlerin;
Onulmaz yarayı sarma sineme
Kıyım kıyım kıyma bana
Nükleer; `...felâketim olur, ağlarım ! `
Kolay mı kopmak nergisten
Ayrılık ölümden beter
Senden kopmak
Daha beter her histen ,
Nükleer; `...felâketim olur ağlarım ! `



Aşılmaz olur kekik kokulu dağlarım

Defne dalında kurur
Mahşere kalır sevdalarım
Ve Silifke bir daha
Kekliğini dağdan indiremez ovaya
Radyasyon sınır tanımaz
Yazık olur, kıymayın doğaya
Tertemiz dereler kirlenir
Cehennem çanağına döner Akdeniz
Ölür Akkuyu,gözlerinde ölüm suyu
Nükleer; ` ... felâketim olur ağlarım ! `



Şaban AKTAŞ

02.04.2000
Mersin Akkuyu`da yapımı plânlanan nükleer santral projesine isyanımdır: (devamı için tıklayın)






DESERTEC






DÜNYAYA İYİ DAVRAN, 
ÇÜNKÜ
YAŞAYACAK BAŞKA YERİMİZ YOK 

***