Translate

14 Ağustos 2013 Çarşamba

SERVET SOMUNCUOĞLU VE TAŞTAKİ TÜRKLER





BUGÜN KAYA RESİMLERİ KİME AİTTİR DİYE TARTIŞMALAR DEVAM EDİYOR.


MİLLİ DUYGULARIMIZI YOK ETMEK 
"ONLAR" İÇİN BÜYÜK ÖNEM TAŞIYOR.


TÜRK KÜLTÜRÜNÜN, 
MİLLİ DUYGULARININ YOK EDİLMESİ, 
AVRASYA COĞRAFYASININ TAPUSUNUN 
"ONLARIN" ELİNE GEÇMESİ DEMEKTİR.


BUGÜN DÜNYA ENERJİ KAYNAKLARININ 
5 TE 3 Ü TÜRK COĞRAFYASINDADIR.


BU COĞRAFYADAKİ TARİHSEL ÖNCELİK HAKLARIMIZ TÜRKLERE AİTTİR.


ALTAY MÜZESİNDE TÜRK TARİHİ ACISINDAN 
ÇOK ÖNEMLİ BİR MÜZE, 
PAZIRIK KURGANINDAN ÇIKAN BULUNTULARIN 
BİR KISMI BURDA,
AMA SADECE BİR KISMI,
DÜŞÜNÜN Kİ PAZIRIK KURGANINDAN ÇIKAN BULUNTULARI DAHİ TEK BİR MÜZEDE SERGİLEMİYORLAR, 
ŞİMDİ BURADA ÇOK FAZLA İYİ NİYET DÜŞÜNEMİYORUZ.


BİZ YAPMASSAK "ONLAR" KENDİ KURGULARINI ÜRETECEKLER.

TÜRK DEVLETİ "ONLARIN" HİÇ BİR ŞEKİLDE İŞLERİNE GELMEZ.


DÜNYADA 270 MİLYON İNSAN ANADİLİ OLARAK TÜRKÇE KONUŞUR.
VE TÜRKÇE DÜNYANIN 4. BÜYÜK DİLİDİR, 
ANADİLLER SKALASINDA.
TÜRK DİL KURUMLARI RAKAMLARIDIR.


BİZİM BİLMEDİĞİMİZ , EL DEĞMEMİŞ 
TÜRK TARİHİ HAZİNELERİ İLE KARŞILAŞTIK,
AMA "ONLARIN" ÜZERİNDE ÇALIŞTIĞI , DEFALARCA TÜKETTİĞİ VE HİÇBİR ŞEKİLDE 
TÜRK DEMEDİĞİ HAZİNELER...


BEN 250 KADAR KAYA RESMİ ALANINDA ÇALIŞTIM.
BUNLARIN 150 KADARINDA YAZIYLA KARŞILAŞTIK
TÜRKÇEDEN BAŞKA HİÇBİR YAZI YOK.


ANADOLUDA "ŞUNA BUNA AİT" DENİLEN YAZILARIN TEKRAR TANIMLANMASI GEREKİYOR. 
BİZE DAYATILDI BUNLAR.


ANKARA GÜDÜL 
ÇALIŞMALAR SONUCUNDA 
DAMGALARIN GÖÇÜ ADLI BELGESELİ HAZIRLADIK. 
9 AKADEMİSYENLE BERABER 
3 BÖLÜM HALİNDE HAZIRLADIK VE 
BURASININ TÜRK KÜLTÜRÜNE 
AİT OLDUĞUNU 
TESCİLLEDİK.


FAKAT İLK TEPKİ NEREDEN GELDİ BİLİYOR MUSUNUZ? 
ALMANYA'DAN GELDİ İLK TEPKİ, 
YANİ BANA...

"SİZ BİR TÜRK OLARAK , 
NASIL BİZDEN HABERSİZ BİR ALANI BULUP TANIMLARSINIZ ? " 
DİYE ...!!!

YAŞADIM BEN BUNU





SERVET SOMUNCUOĞLU KİTAPLARI, 
PROGRAMLARI, BELGESELLERİ için link










Servet Somuncuoğlu'nu 06.08.2013 de Kaybettik

Servet Somuncuoğlu, dört yıl boyuncu 6 ülkeyi dolaştı. 150 bin kilometre yol katetti. 138 gün, 65 ayrı alanda saha çalışması yaptı. Moğolistan, Rusya, Kırgızistan, Azerbaycan ve Anadolu’da taşları inceledi. Amacı yüzlerce yıllık geçmişe sahip olan Türklerin izlerini taşlarda sürmekti. Sibirya'da başlayıp İzmir Konaklı'da sonra eren bir hikaye okuyacaksınız şimdi. 

Servet Somuncuoğlu, 2004 yılından bu yana 6 ülkeyi dağ, tepe, bayır demeden dolaştı. Dört yıllık zaman dilimi içinde 150 bin kilometre yol kat etti. 138 gün, 65 ayrı alanda saha çalışması yaptı. 

Moğolistan, Rusya, Kırgızistan, Azerbaycan ve Anadolu'nun taşlarından ulaşabildiklerini inceledi. Kimi zaman Orhun Vadisi'nde gün doğumuna tanıklık etti, kimi zaman Baykal Gölü kenarında soluklandı, Moğolistan'ın kıraç topraklarında geceledi. Aslında onunkisi bir merak yolculuğuydu. Sonu gelmeyen bir merak desek daha doğru olur. 

Çünkü onu bu yolculuğa çıkaran neden, binlerce yıllık bir kültüre sahip olan Türklerin geçmişini taşların üzerindeki kaya resimlerinde aramaktı. Amacına büyük ölçüde ulaştı, tüm gördüklerini kayıt altına aldı, fotoğrafladı ve ortaya 550 sayfalık "Sibirya'dan Anadolu'ya Taşlardaki Türkler" adını taşıyan bir çalışma çıktı. 

Somuncuoğlu'nun amacı elbette ırka dayalı bir milliyetçilik yapmak değil. Tam aksine Türk milliyetçiliğinin esasının tamamen kültür olduğunu ortaya koymak. 

Kitabın Türk ve dünya tarihinde yeni ufukların açılmasını sağlayacağını düşünüyor. Ona göre kaya resimleri insanlığın ortak kültür mirası, ortak bilinçaltı ve bilginin ilk izlerini taşıyor: "İlk insan da bizimki gibi düşünüyor ve bir şekilde bunu ifade ediyordu. Bu ifade edişler, yani insan düşüncesinin ilk izleri kaya resimlerinde saklıdır." şeklinde açıklıyor amacını. 

Fotoğraf albümü niteliği taşıyan çalışmanın en önemli özelliği bilim adamlarına veri sağlayacak olması. Somuncuoğlu'nun üzerinde önemle durduğu konu, gezdiği 6 ülkede de resimler arasında ciddi bir benzerliğin olması. 

Dağ keçileri, geyikler, koç heykelleri ve süvari figürleri her bölgedeki kaya resimlerinin ortak simgeleri. Mesela Erzurum Karayazı Cunni Mağarası'ndaki yön damgası Ordu Mesudiye Esatlı köyünde de var. Bu resim alanında görülen ‘uçan at' figürü ise Altay dağlarındaki Kalbaktaş bölgesinde de görülüyor. Somuncuoğlu çok zor olan bu çizimin 8 bin kilometrede de olmasını manidar buluyor. 

Kitabın ekinde sunulan haritada kat edilen yol ve noktalar gösterilmiş. Kaya resmi alanları elbette bu kitaptakilerle sınırlı değil. Daha ayak basılmayan Çin, Türkmenistan, Afganistan, Özbekistan, İran, Irak, Suriye, Filistin, Kosova, İskandinavya, Avrupa içleri var. Yazar, Anadolu topraklarındaki kaya resimlerine özellikle dikkat çekiyor. Çünkü onlar henüz koruma altına alınmamış. 














__________GERÇEK; _________